tisdag 27 februari 2007

Mitt i ett äventyr!!

Somnade inte förrän vid 02 inatt men vaknade redan 07.15 med ett leende (som när jag var liten mamsen & vaknade med ett skratt)... "jag vaknar upp & nånting har hänt...ser en öppen dörr som nu står på glänt. å en ny förväntan växer till en himmelsk symfoni. det är dax att torka varje tår, det ser ut å följa dina spår. det är tid att leva livet full av energi!"...tog en morgonpower i takt till underbara carola! leendet växte. å så passade jag på att hoppa in som väckarklocka. aldrig kul att bli väckt av telefonen men det beror ju på vem som ringer...finns något bättre än att bli väckt av mig? leendet växte (om möjligt) ännu mer.
Massa kul har hänt. både här & i sverige. min tidigare gratulation till syrran innehöll vissa önskningar...två av de har redan gått i uppfyllelse. bara att vänta på att magen ska växa & sen blir jag moster! tihi! började gråta när hon ringde...av glädje! fy vad underbart! Grattis!
Å min storebror bara lyckas med allt. han är grym! kom hit snart med"du vet vem". Lilla papsen opererades igår (han är egentligen lång & ståtlig men just nu är han väldigt liten. nyopererad liksom). allt har visst gått bra. tur det. nu ska han vila några dagar. Mamsen jobbar som en galning med allt. så stressad att hon glömmer svara på dotterns sms...inte bra. men snart blir det lugnare. hoppas jag. min vän (& f.d. sambo *ler) jobbar åsså som en galning. men har unnat sig lite lyx genom att beställa en ny bil!!! jippi! kom hit snart så jag får se. ta med mitt lilla orosmoln åsså så ska jag visa er oslo!
eva & eling (& kanske Hanna) måste också komma hit. bestämde ni något i fre? kan tänka mig att det blev bra planer på tentafesten på snerikes...tihi! busar!
Vill att min Kim ska komma åsså. saknar dig. hon kämpar på med skolan & är så duktig. vi ses i sommar iaf. som alltid. längtar.
Limean du är så välkommen så. vem ska jag annars dansa schlager med? inte för att de spelar så mkt svenska schlagers här men man kan ju önska. saknar dig. sälen över påsk vore grymt men vi får se...hehe!
Å så min lilla foxy....KOM HEM SNART!!! Å KOM HIT!! Oslo väntar på oss ju...*ler*
Nu måste jag in i duschen...hänga tvätt först...skön morgon! Over and out.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hola chica! Tack för smakrådet igår :-). Blev den långa iaf. Den korta såg lite sportigare ut och jag har en som liknar den någorlunda (fast i grönt). Fick hjälp av en tjej som jobbade på affären (och Karin) och hon tyckte helt klart den långa var snyggast och att den satt jätte bra på mig. Det kändes rätt, mer kvinnlig liksom ;-). Ikväll ska jag på folkopera med Sophie och några kollegor. Glad jag är att allt är lika bra som vanligt med dig :-). Saknar dig massa, och ja det kommer bli grymt på balen. Förresten är det klart vi ska komma till Oslo. Skulle ju vara perfekt om Jon körde ;-). I helgen är det P3 som gäller för mig och tjejerna (släpp) och imorgon en kort sväng på sthlms (bara det inte är för lång kö)! På söndag ska jag kanske försöka se alla prison break som jag missat...om jag hinner :-). Ganska lugnt på jobbet idag, men det är väl lugnet före stormen som förra veckan!Älskar dig min lilla söt. //S

Anonym sa...

Älskade syster!

Jag är lycklig för min egen skull, men lika mycket för att du är så lycklig. Du ligger på topp och kikar ut över Norges bergstoppar. Fortsätt med det...
Kramar från din stolta storasyster!

Anonym sa...

Hej hopp, jag kommer tillbaka till Oslo 25-27 maj! Boka in en fika på bagel & juice då :)
kram kram