tisdag 20 februari 2007

Semlor!!!

Äntligen är Fettisdagen här! så ikväll ska jag äta årets första semla. utan att nämna några namn så var det faktiskt några som fuskade förra veckan & åt varsin semla då...men inte jag! dock har norrmännen hittat på att det ska vara sylt i semlorna istället för mandelmassa. på några semlor har jag t.o.m sett jordgubbsbitar i grädden. Fel! Fel! Fel! Jag tycker ju bäst om locket & grädden men en semla ska ju vara en semla & ingen bulle med sylt & grädde!

Å igår kom äntligen min nya kamera! Jippi! Nu ska jag ta massa foton. får se hur bra det går att lägga ut foton här annars ska jag ordna en fotosida. med lösenord till. haha! V.I.P only! tss...

Livet leker fortfarande...hela jag är lycklig! Var ledig igår & är det idag med. sen jobbar jag fyra dagar...inge skola alls den här veckan. men sitter faktiskt & läser nu...eller jag skriver ju här just nu men precis innan läste jag om sjöförsäkringar. Jag måste fortsätta...har ju date med en semla vid fem. någon mer också men semlan är viktigast idag. tihi! trodde ni ja... Ciao!

3 kommentarer:

Anonym sa...

mums...själv åt jag precis en mini-semla, de är faktiskt MYCKET godare än vanliga. Jag har dock en bekännelse...jag har fuskat (åt en för två veckor sedan). Håller med om att locket är godast, fast det jag tycker nog att det är för mycket grädde. Nog om semlor, nu ska jag fortsätta jobba. Saknar dig pyret. Fortsätt njuta av Oslo och allt annat. Puss /lilla orosmolnet ;-)

Anonym sa...

Mums mums vännen :) så härligt m Semeldagen så man kan mumsa ordentligt...jag har dock oxå fuskat...bakade semlor i fredags så kunde ej motstå att äta en då...hehe...

Men ska äta en nu i kväll =)

Ha det toppen vännen!!
Många kramar från Karin

Anonym sa...

Har ätit ytterligare en mini-semla på jobbet idag, hann ta en precis innan alla "viktiga" män kom in för att också ta hehe. Igår hade Karin köpt en till mig på tåget också, den var verkligen helt PERFEKT...mums. Till och med mandelmassan var god...jag brukar inte tycka om det annars ju! Saknar dig. Puss /Sara