onsdag 14 februari 2007

Valentines day!


Idag måste texten vara röd...det är ju valentines day! Myyys! har sett massor med förälskade, tätt omslingrande par på stan idag & många med blommor eller små söta påsar med paket i till sin älskade. Jag kan inte bli annat än glad! Men jag har själv inte fått något...har iofs inte givit något heller...inte än iaf... En weekend till italien skulle uppskattas eller några dagar på spa...give it to me!


För att ge en liten resumé av vad som hänt sen jag skrev sist så har det varit underbart. mest hela tiden. festen i lördags var fantastisk. helt galet god sushi. massor med skumpa. å då menar jag massor. en grym lägenhet & endast trevliga människor. det är nog min bästa kväll hittills här i Oslo. någon förgyllde kvällen lite extra. T lyckades iaf med en riktigt bra inflyttningsfest! jag är glad att jag fick vara med... Festen slutade vid fyra så då begav vi oss också hemåt... Sov inte många timmar, vilket numera är det vanliga i mitt liv, och hade en skön bakissöndag med brunch, liten promenad, skidskytte, film & så fick jag falukorv & makaroner till middag. Guld värt! Mums!


I måndags hade vi föreläsning igen 10-12 å direkt efteråt var det dax för jobb till 01.30. Igår var det ingen föreläsning så började 10.30 & slutade samma tid inatt. Har inte varit nå mkt folk så har hunnit läsa lite & lekt lite på internet. skönt men tråkigt också. jag tycker om när det är mkt att göra. men det hinner nog bli mer...

Idag var det föreläsning i två timmar sen åt jag sopplunch me Philip & Stina. Har sen varit på äventyr till Töyen för att ordna skattekort. Å så hade jag ett annat ärende på stan ockås...*ler* Nu är jag iaf hemma...första gången dagtid sen i torsdags tror jag. tihi! det är mycket nu men det är kul! jag bara ler hela tiden så folk som möter mig måste tro att jag är lite galen...fast det har de ju isf helt rätt i.


Nu ska jag ta tag i tvätten & fortsätta längta tills ikväll...


Happy valentine alla ni som finns i mitt hjärta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello dear :)

Jag tycker det är underbart att läsa din blogg å att du trivs så bra. Jag känner igen mig själv så himla mycket från när jag bodde i Oslo. Jag gick också runt och log hela tiden :) Har du bokat din hemresa? :) Hahahaha...

Stor kram

Anonym sa...

Hej gumman,
Hoppas du hade det bra igår...inte för att jag tvekar ;-).
Jag hade super mys, åt ju middag på v-dala först. Var jätte hungrig, men blev så mätt när jag ätit att jag knappt kunde andas resten av kvällen. Men det var mycket gott...hamburgare. Vi satt mest och pratade skit om alla hjärtans dag...vilket kommersiellt jippo. Sen var det bowlaget som stod på schemat. Två strikes fick jag och två spärrar. Gissa vem som vann ;-) (för första gången i sitt liv)!? Kom i säng vid halv tolv :-p. Lite trött idag, men det går bra ändå. Ska förbi stocken en sväng ikväll, det blir dock lugnt. Saknar dig. Vi hörs mitt lilla hjärta. //S

Anonym sa...

Vad underbart att du går och ler hela tiden. Fantastiskt kul att höra. JAG ÄLSKAR DIN BLOGG! Jag ser ut som en tågkrasch idag efter sen kväll ute igår. KRAM