söndag 4 februari 2007

Tjejmiddag & krogrunda

Lördagskvällen bjöd på tjejmiddag hemma hos söta norska T. underbar lägenhet. fantastisk mat. men det bästa var sällskapet. ett härligt tjejgäng. jag & 5 norskor.
vi var tvungna att vara ute före askungens magiska klockslag. vi klarade oss från att bli förvandlade till white trash utan kom in som fyra prinsessor. precis som igår kom jag på sekunden. nästan iaf. förstående vakter är underbart. cosmo bjöd på massa män(?) med champagne i handen, sliskiga karlar som inte kunde hålla händerna i styr, charmiga bartendrar, en väldigt smaskig drink & tyvärr fel musik. tjejerna ville dansa reggaetone så vi skyndade oss runt på några ställen till. blev fyra sammanlagt under kvällen. A körde hem mig och jag somnade väl runt 5. någon hade dock med sig en tjej hem som somnade på soffan med alarm som gick igång hela tiden på sin mobil. så jag vaknade flera gånger. tillslut gick jag upp och stängde av alarmet och försökte väcka tjejen...det första var enklare än det andra. helt omöjligt. klockan var då strax före 7. efter en stund hörde jag dock att hon gick. jag somnade väl fram emot 7.30. väcktes vid 11 av att lilla T ringde. inte lätt att vara ny i Oslo. blir nog någon slags brunch snart. hoppas jag för magen kurrar.
Over and out.

Förresten läste visst mamma bloggen. vilket jag vill att hon ska göra. förstås. tur att jag ska jobba. och att pappa vet att en flicka måste shoppa lite ibland för att må bra. eftersom mamma tydligen inte tänker sponsra. *retas lite* tihi!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej söta!

Va roligt att du har det bra!

Tråkigt bara för oss att du inte är hemma.. Hade varit roligt att göra en till Sälenresa =) Var väl för ett år sen nu ungefär, var kul!

Kram från Sofia

Anonym sa...

Hej gumman,

Låter toppen. Själv har jag haft en jätte lugn helg med massa sömn, ett antal fikaträffar och en fest hos twinsen. Saknar dig. Puss

Anonym sa...

Hei på deg snuppa!
Ja, lørdag var moro! Men, også litt masete..haha..
Men, veldig koselig på vorspielet hos Tine, med god mat og greier;-)
Byturen ble litt krampe, men vi løste det fint vi jentene;-) er man i godt selskap, kan man kose seg overalt!;-)
Nå er det straks natti natt...skal jo forhåpentligvis ta over leiligheten min imorgen..Så vidt betalingen går i orden til imorgen..whee...Spennende!!
Vi hørs nok imorgen!
Kos og klem
Camilla