tisdag 6 februari 2007

En ny vecka...

Ännu en vecka här i Oslo har dragit igång...tisdagen är redan över...snart är det helg. Å vad jag längtar...:)
Igår var första föreläsningen på sjörätten. lite introduktion om kursen bara. sen bjöds det på pizza & öl! det ni juridiska institutionen i Uppsala! tänk om ni kunde få era egna studenter och även utbytesstudenterna att känna sig så välkomna varje termin. Det var sjö-, olje- och EU-rätts institutionerna som bjöd in sina studenter för denna termin på den social sammankomst. Alla professorer presenterades och även de studenter som arbetar på institutionerna. Väldigt trevligt!
Efter skolan var jag på Bottega och pratade med Björn om jobb. Började idag! var inte nå mycket folk alls idag men lärde mig lite saker iaf. ska jobba lunch på lör så då blir det mer att göra. sen blir det några pass i veckan. skoj! pengar! Det du mamsen! :-
Måndagskvällen spenderade jag på latinroom skakandes på mina höfter och överkropp. Salsaträning förstås! Väldigt skoj! Enligt Camilla börjar jag bli riktigt flink...vet inte det jag. Roligt är det iaf!
Jag hade lite ont i halsen under träningen och vaknade tyvärr förkyld imorse. uff! dessutom var det -8 ute och väldigt rått. burr! men drack massa te och även kaffe på jobbet så blev lite varm tillslut. Vi har hur goda pizzor som helst. mums! väldigt väldigt tunna så man blir inte så där äckligt mätt utan alldeles lagom. igår åt jag med parmaskinka, parmesan, pinjenötter och ruccol på (jag & camilla lyxade med middag där efter salsan) och idag åt jag med spenat, portabellosvamp, chevre och honing. den e redan en favorit! chevre är livet som någon skrev idag...hehe...mycket chevre idag faktiskt. blev chevre och honingstoast med en väldigt god sallad med hallonbalsamvinäger till middag på ett väldigt trevligt ställe på Frogner. en väldigt kall promenad blev det ockå men sällskapet var alldeles underbart så det gjorde inget...

Oj vad jag skriver! Imorrn är det föreläsning igen och på torsdag. sen är det helg...livet leker! jag har ingen hemlängtan alls! var väldigt länge sen jag mådde så här bra och trivdes så bra på ett ställe. saknar självklart mina vänner och min familj men flera av er kommer ju hit och sen kan jag ju åka hem om längtan blir alldeles för stor...
Var rädda om er där ute i världen alla mina små kärleksrosor!

Inga kommentarer: