lördag 28 april 2007

Några sköna dagar...


Har faktiskt pluggat en hel del sen jag kom hem till mamma & pappa. brukar inte läsa så bra här men pappa röjde snällt på sitt skrivbord så jag har suttit på hans arbetsrum. lugn & ro. skönt. men man kan alltid läsa mer...hmm... Gått flera promenader. underbart. längs vattnet. imorse gick jag bland alla små söta sommarstugor. idylliskt. fast tyvärr har det varit lite kyligt ida. igår kunde jag ligga i bikini å läsa. inte på arbetsrummet utan på altanen. inte lika effektivt men skönare.

träffade min allra bästa vän igår. det händer alldeles för sällan. vi gick en promenad och uppdaterade varandra om våra liv. blir mer sånt i sommar. då ska vi ses massa när jag bor här hemma några veckor. massa åkta båt, sola, bada, ha picknick, dricka vin, promenera, prata, festa...massa skoj & mys! efter promenaden igår fastnade jag i hennes mammas kök. vi drack vin & sen åt jag lite middag där. kom hem lite sent. men åt lite av mammas mat också. mums!

nu ska jag snart lägga böckerna i vila några dagar för att göra uppsala osäkert med alla mina vänner & tusentals andra människor. grillfest imorrn förmiddag kl.11.00...hmm...

Det är väldigt skönt att vara hemma men det är nästan ännu skönare att veta att det bara är för några dagar...vill tillbaka till Oslo...saknar det mesta (förutom att det är så dyrt) & de flesta men det är någon jag saknar alldeles särskilt mycket...snart...

Scampi & sallad till middag! sen tåget till mitt lilla orosmoln. Ha en underbar Valborg! foton & uppdatering om kvalborg, picknick, ev. efterfester & galopp kommer senare. Ciao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en härlig helg sweetie - ta det liiiite lugnt i U-sala :)
kram

Anonym sa...

Det har varit roliga dagar i Uppsala! Kul att du kom hem! /Puss