torsdag 26 april 2007

På svensk mark & sommarvärme


Är äntligen hemma hos mamsen & papsen. inte varit här på 3 månader. trots mina 24 fyllda år så har jag nog aldrig varit härifrån så länge. alltid varit nära hem från uppsala för att äta lite god mat och sälen och gotland höll mig bara härifrån i 2 månader. men jag trivs så bra här. iaf en liten stund. god mat. skön säng. och alldeles nära till vattnet. me like!

Gick upp 06.00 imorse för att hinna till tåget 07.28. jag är en väldigt stressad person när jag ska resa och är alltid i god tid. hann med tåget även denna gång. resan gick fint. startade från ett grått & regnigt oslo och slutade i ett 24 gradigt somrigt gävle. underbart! hann med några ärenden på stan och sen direk till frissan. min frissa. lät en norrman klippa mig i oslo. det blev bra men jag var nervös. blir åsa här hemma som får ta hand om mitt hår i fortsättningen. hon gör det bäst. sommarfräscht hår nu. skönt.

skulle ätit middag på altanen med utsikt över nya båten. men molnen från oslo hann ikapp och de första dropparna kom precis när vi dukat fram allt och satt oss till bord. typiskt. får bli premiär en annan kväll. båten var iaf väldigt fin.

nu ska jag krama kudden. e så trött efter mina 8th på tåg. hade 1h paus i sthlm. fick krama om min jonte då & äta en mumsig glass i solen. nä time for bed. måste orka läsa massa imorrn. sen ska jag äntligen få träffa min kim igen. alldeles för länge sen vi sågs. måste förbi sömmerskan också. och gå en långpromenad. och tvätta. och...gonatt!

Inga kommentarer: