tisdag 16 januari 2007

Vänskap & besvikelse

Just nu är jag inte riktigt sams med två av mina allra bästa vänner. Vi är inte riktigt osams heller men det är inte som vanligt. Min bästa kompis (tjej) är besviken på mig för att jag ställde in våra nyårsplaner i sista stund. jag förstår henne men jag trodde faktiskt inte att hon skulle bli så ledsen som hon blev. hennes sambo var ju också inräknad i planerna så jag trodde inte det spelade någon större roll om jag var med eller inte. det spelade roll. och det är jag glad för. men jag är hemskt ledsen att jag gjorde henne besviken. samtidigt är jag glad för att jag firade nyår på det sättet jag gjorde men det är en annan historia.
Sen har vi min andra bästa kompis (kille) och där är det tvärtom. där är det jag som är besviken på honom. för att han alltid försvinner från jordens yta så fort han träffar en tjej. å nu har han träffat sin drömtjej (hoppas jag). ingen annan är värd en toppentjej så mycket som han är så jag är inte bitter (även om det finns någon som verkar tro det) utan jag är enbart tokglad för hans skull. däremot behöver jag honom både när han är singel och när han är nykär. jag är dessutom hemskt nyfiken på den nya flickan.
man får inte glömma sina vänner bara för att kärleken dyker upp.
jag borde nog lyssna på mina egna råd lite bättre...
Hinner inte träffa någon av dem innan min avfärd till Oslo men jag hoppas att de kommer dit och hälsar på.
Jag saknar er, behöver er & älskar er.

Inga kommentarer: