måndag 15 januari 2007

Önskar jag vore döv...

usch vad jag tycker det är otäckt att gå till tandläkaren. idag var första gången på 4 år som jag var där. jag hade "bara" ett hål och så hade det lossnat en emaljbit så det skulle också lagas. jag började storgråta när de sa att de kunde laga direkt. herregud vad chockad jag blev. egentligen är det inget läskigt. det känns ju inte. (jag tog självklart bedövning.) men det låter. hemskt. är det någongång jag önskar att jag vore döv så är det hos tandis. jag blundar hela tiden. men hörseln är svår att stänga av. usch. nu är iaf hålen i tänderna lagade. hålen i plånboken blev desto större. trist. jag som ville ha ett par nya fina jeans. det kostar ungefär lika mycket. men det är väl en bättre investering att laga tänderna. eller, är det verkligen det? jag är helt knäckt just nu & vill helst bara sova. men tentaplugget kallar...

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej om du är döv så missar du kaffebordssamtalet. Du kan inte umgås med dina hörande vänner. Du kan inte gå en kurs på vissa ställen. Tolk får man oftast bara till hela utbildningar inte till enstaka kurser. Du riskerar att bli anmäld för ohörsamhet mot ordningsmakten. Du riskerar att någon helt plötligt sliter saker ur händerna å dej för att du inte har uppfattat vad de säger. Men kallas inte sånt för egenmäktigt förfarande?
/Maria

Maria sa...

Om du vill vara hörselskadad tillfälligt använd öronproppar. Tyvärr så blir man inte döv med öronproppar man måste nog ha hörselskydd också iså fall.

Om du skulle vara döv så bör du helst bo i Örebro eller Leksand för att ha nära till dina kompisar.
/Maria