tisdag 23 januari 2007

Jag & mitt lokalsinne

Jag borde väl inte berätta det här men det var lite roligt...
Igår hade jag tänkt att jag skulle ta mig ner på stan, alltså in till Oslo centrum för att kika lite. Jag gick vänster när jag kom ut på gatan för hade fått för mig att centrum låg ditåt - fråga mig inte varför. efter ett tag svängde jag höger för att till slut se en skylt där det stod att centrum låg till höger & sen höger igen...vad blir det? Jo en cirkel. men det tänkte inte jag på utan jag gick glatt vidare i solskenet & njöt av det fina området. tillslut tyckte jag att jag kände igen mig - "är inte det där parken utanför mitt hus?" - "är inte det där mitt hus?" haha! jag var hemma igen. innan jag gick ut var jag orolig att jag inte skulle hitta hem igen! ingen fara! jag brukar inte ha världens bästa lokalsinne men jag får nog med giltig grund skylla på att jag faktiskt inte hade ätit på nästan två dygn så jag var lite småsnurrig...& det blir ju inte bättre av att gå i cirklar. =)
Nu ska jag göra ett nytt försök att hitta ner på stan! jag ska tydligen gå höger när jag kommer ut på gatan...wish me luck!
Kärlek från mig

Inga kommentarer: