måndag 22 januari 2007

Resan & första dagen

Nu känner jag mig piggare. har t.o.m. orkat gå en promenad i strålande solsken och massa snö. härligt! handlade lite mat på vägen hem men har inte ätit nå än. har inte ätit på snart två dygn. känner mig lite svag men läskigt nog ändå pigg med tanke på att jag bara har druckit lite avslagen cola sen i lördagskväll.
Okej låt mig berätta om min resa hit. det var lite strul. Jon & Sara fick äran att köra mig till Arlanda & vinka av mig. :) väl där så krånglade det vid incheckningen eftersom jag hade 12kg övervikt!!! det löste sig till slut, trots fruktansvärt otrevlig värdinna och dålig information om vad jag skulle göra. jag kom till gaten då det stod Final Call! trodde jag skulle missa flyget men jag hann. på planet hamnade jag bredvid en norsk gutt som pratade i mobilen tills vi hade lyft från marken, dessutom satte han igång mobilen när vi var i luften för att se om han fått något sms och han satte igång den igen så fort vi kände mark igen. idiot. på gardemoen gick allt bra; jag fick alla väskor & mitt skidfodral. tog flygtåget till lilleström där min norska väninna camilla hämtade mig. hon är guld värd! vi åkte till mitt nya hem för att lämna min packning. Pratade lite med min nya sambo Morten, väldigt trevlig!! Å lägenheten är underbar. trägolv, höga djupa fönster, gammal stukatur, nyrenoverat badrum med golvvärme. Me like!
Vi stannade inte så länge hemma hos mig utan åkte vidare hem till Camilla. Två av hennes väninnor kom också dit & vi hade en riktigt mysig tjejkväll med tacos & pepsi. hihi! framemot halv ett bytte vi om lite fort & pyntade oss (norska för å göra sig iordning. låter lite kul!). sen for vi ner på byn & gick ut å dansade salsa. det var roligt. spännande. svårt. & väldigt hett. killarna bjöd upp till dans & nästan alla dansade kille/tjej. inte som på vanliga uteställen när det bara är tjejerna som dansar & killarna är fulla i baren. ;-) det var riktigt skoj! fast jag kände mig väldigt mycket som baby i dirty dancing när hon kommer in på personalens egna fest. fast hon dansade mycket bättre än vad jag gjorde. men man kan ju alltid lära sig. hade tänkt börja på salsakurs idag men eftersom jag inte har ätit så vet jag inte om jag har tillräckligt med energi för det.
Vi var iaf ute & dansade till ungefär 03.30 och jag kom i säng 04.30. vaknade dock redan 08.30 & mådde riktigt illa. sen låg jag i sängen hela dan. helt sänkt. lyckades iaf ordna skype (tack vare min snälla grymma storebror) så jag kunde ringa mamsen & papsen. tror de blev gladare än vad jag blev. =)
Nu ska jag mysa lite framför tv:n & OC, fast med norsk text. måste lära mig.
Saknar er där hemma. kom & hälsa på. love & hugs

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej bejbi!!!! Later som om du faktiskt (trots magsjuka)har det valdigt bra i norge!!!! Skont att hora eftersom jag inte hort din rost pa flera veckor! Jag mar bra. Fatt massa sno har nere nu sa jag trivs som fisken i vattnet. Aker upp till salen v.7-8 och jobba lite. Bade jag och Claes ska vara i skidskolan. Skister fixar gratis boende pa hogis och liftkort for reten av sasongen... me like!!! Sa vi kan aka upp nar vi vill och aka gratis... =) Saknar dig gumman.. Sa roligt att lasa hur du har det. Massa puss och massa karlek!!! Claes halsar!!

Anonym sa...

Hej sötnos. Skönt att du mår bra idag =). Saknar dig här. Love & hugs //Sara

Anonym sa...

Detta är ett litet märke som jag lämnar så att du vet att jag, men du, jag tänker mer än jag både läser och skriver. My casa es tu casa. Puss och kram! E

Anonym sa...

Hmmm...bare hyggelig tjejen!
Det er jättetrevligt at du er her i norge!!! Vi skal få det så moro!
Så det er bare og komme på besøk fra sverige...;-)
Kos og klem
-camilla-