fredag 26 januari 2007

Norsk ambulans

Jaha så har man ringt 113 också. det är numret till ambulansen här i norge. jag & camilla satt & pratade en stund utanför mig när hon skulle släppa av mig vid 03.30. helt plötsligt lägger sig en liten jänta mitt på gatan några hundra meter framför oss. vi klev ut efter ett tag för hon hade blivit påkörd annars. hon var helt borta och andades konstigt. först la vi henne i en taxi men då fick hon konstiga kramper så jag ringde ambulans & camilla försökte få kontakt med henne. stackarn. hoppas det går bra. vi har iaf gjort dagens goda gärning.
tidigare på kvällen hade vi hunnit me både salsa, reggaetone, nattamat på deli&deluca & natt-te hos björn på bottega. skön kväll/natt. nu väntar en skön säng med två väldigt kalla tassar i. mysigt...söta rosa drömmar...

2 kommentarer:

mamma sa...

Tur att du har social kompetens så det räcker till för andra människor. Hälsa Camilla att det var bra gjort.

Rosa är en underbar färg i flera sammanhang. Champagne till exempel men inte som bokstavsfärg för gamla trötta ögon.
Ta det lugnt med champagnen!
Mamma

Anonym sa...

Bra gjort gumman :). love & hugs