måndag 26 mars 2007

Vackra vår...

...är äntligen här! underbart. helgen bara sprang förbi. mamma & pappa kom fredag eftermiddag. med massa väskor till mig. mat, vin, kläder etc. TACK! En bättre middag serverades på Havsmak på kvällen. fyra hungriga svenskar intog tre fantastiska fisk- och skaldjursrätter. jag intog fyra - ville ha dessert oxå men var så mätt så det blev nog pappa som åt fyra rätter. gott var det iaf. olika typer av vin till varje rätt. å två vinexperter vid bordet. diskuterades mycket vin som ni kan förstå. väldigt trevlig kväll! mamma & pappa var trötta efter 10timmar i bilen så de gick till sitt rum för att sova efter middan. vi som blev kvar ville ut på byn men alla andra hade tydligen bangat så vi tog ett glas vin & en öl & fortsatte prata bort kvällen...blev fortsatt väldigt trevligt. i lördags var jag runt på massa muséer med mor & far. lunch på min restaurang. en liten promenad längs karl johan & en kaffe innan det var dax för mamma & pappa att sätta sig i bilen och köra 10timmar hem igen. jag spenderade en stund i solen med två heta killar (haha) och sen mötte jag min kära kusin på stationen. åt en mumsig middag hos mig. drack lite vin & drinkar. sen gjorde vi oss vackra(re). dålig ordning kan tyckas men resultatet blev bra. har jag hört. cosmo fick äran att ha två foxiga kusiner i baren halva natten. lyckad kväll. alltid kul när jag & lillan är i farten. (se dock foto i förra inlägget att hon är galet mycket brunare. men hon har spenderat två månader i thailand. så lite fusk.) igår skulle jag ha visat aker brygge för kusin men vi blev kvar hemma hela dan. var ute i solen i omgångar. balkongen var het. skön dag. morten gjorde våfflor åt oss. det var ju faktiskt våffeldagen. mums! sen kom camilla & hälsade på också. kul! hon körde kusin till station till bussen vid 22 & mig till andra sidan stan. hann prata bort en lång stund i bilen. mys!
idag blev det sovmorgon trots ställd väckarklocka. en promenad & frukostpicknick i parken. mycket trevligt...vårens första utefrukost. tihi! dagen fortsatte vara väldigt mysig... Nu har jag just ätit & ska ta en långpromenad till lilla T. verkligen en lång för hon bor ändå längre bort än andra sidan stan...typ...
Nu är det bara 11 dagar kvar...årets viktigaste dag...känns som att den skulle kunna bli den bästa nånsin också. bättre än förra året blir det iaf...jag längtar... Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej min älsklingsbleko!! å vi hade såå mys, i helgen..jättetrevligt, kommer snart tillbax de vet du :)cosmo igen! saknar dej redan busan...massa puss, nu ska jag ut på en långpromme me mp3n..i love you!