lördag 3 mars 2007

lugn lördagkväll

Min fredag var underbar. solen strålade över oslo. jag vaknade tidigt och klev upp. begav mig till skolan och läste några timmar. (det ni!!!) strosade sen runt på karl johan i solen. bara njöt. folk överallt. på uteserveringar med en öl i handen. nice. hälsade på på jobbet en stund. sen skulle jag ta en kaffe med peter. han åt & jag drack ett glas rödvin & åt chokladmousse. mums! lyx! me like.
middagen igår var väldigt trevlig. underbart god mat. 5-rätters middag med vin, avec & drink. tihi! sällskapet var rent ut sagt fantastiskt. premiären på Kharma var ingen hit. alldeles för hög musik, mörk inredning i alla rum & konstigt folk. vårat sällskap var trevligt. jag & 4 grabbar. sen anslöt dessutom stina, tom & peter. natten avslutades med en taxi hem till sängen. varit för mycket våldtäktsförsök på sista tiden för att våga gå hem. sällskapet var fortsatt trevligt.
Idag har jag jobbat...lite segt att komma upp men det gick tillslut. *ler* riktigt mycket att göra idag...kul! dessutom har det regnat & varit grått väder idag så det gjorde inget att jobba. Kvällen spenderas i soffan framför andra chansen med hallonsaft, chips & levande ljus. ensam. såå skönt. har inte varit ensam en hel kväll på flera veckor. jag njuter.
saknar er. livet leker. hannah älskar oslo.
PS. Det är idag exakt 5 veckor kvar till årets viktigaste dag...tihi! DS.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha du menar 5 veckor kvar tills min praktik är slut?! Gullig du är som minns! Haha nejdå gumman jag skämtar bara, vi ska inte glömma den viktiga dagen ;-). P3 igår var ingen hit. Vi hade dock en jätte mysig tjej middag innan. Vi skulle laga mat, Josefine kom med det fantastiska förslaget att vi skulle laga pizza haha, varpå jag tyckte att vi lika gärna kunde beställa pizza...och det tyckte alla vi husliga tjejer var toppen! Jätte god pizza, mysigt sällskap. Sedan kom Daniel och en av hans vänner och vi satt och såg melodifestivalen! Fantastsikt trevligt. Hade dock kunnat vara utan själva P3, hade åkt hem om jag hade vetat hur "kul" det skulle bli ;-). Nu är jag iaf jätte trött, ska nog sova snart. Älskar dig. //S