tisdag 13 mars 2007

Glass & tapas


Vårens första glass ida. mums! italiensk glass från deli avnjöts på stentrappan utanför juridicum i strålande solsken. härligt. en kaffe blev det oxå. precis vad jag behövde efter min sena natt på jobb & tidiga morgon (8.15) i skolan. hade hunnit en dubbelkaffe under föreläsningen också. ögonen har varit öppna hela dan... Fått lite andra kickar också iofs. härligt vårväder. förälskade par överallt. en gratis tapasmiddag med två sköna jenter. blev massa skravlet (OBS! t:et uttalas ej). ett långt samtal med älskade mamma & pappa. som förövrigt kommer om två veckor. ja mamma nu står det på bloggen. går inte att ändra på. jippi! blir massa skoj då.
var på stationen & vinkade(?) hejdå ida oxå...tråkigt...men får hälsa välkommen tillbaka igen på söndag. mycket roligare. fast nu får jag iaf försvarets. det finns inte här i norge. katastrof.
missade tyvärr p.diddy & snoop igår. jobbade ju. snoops fest på cosmo var tydligen klockren. kul för er som var där.
skola & jobb imorrn. vad som händer imorrnkväll är oklart än så länge...kanske en helkväll hemma? vore inte fel. torsdag är jag bortbjuden på middag. fredag blir det säkert nå tok. lördag (förhoppningsvis) skidor & galen fest på kvällen me ett välmixat & stort gäng. söndag ska en sliten hannah agera välkommen-hem-kommité. om jag orkar...nu måste jag tvätta bort ansiktet & krama kudden för nu orkar jag inte mer för ikväll. over and out.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei hei!
Du er så flink med bloggen din;-) *misunnelig* (svartsjuk;-p) Ja, var nydelig middag idag! Og gratis...gjorde ingenting..;-) Var verdt og vente for det..;-)
Nei, nå må jeg sove...PUSS PUSS!!!

Anonym sa...

Stackars dig så du sliter!
Mat och bubbel och babbel hela tiden och så lite glass mitt i det glassiga livet. Herrenadå! Studenter ska LIDA! Eller?
Mamma