söndag 8 juli 2007

Mysig vecka i Gbg!

Nu är jag på gammal trygg mark i Skutskär igen. min termin i Oslo har varit helt fantastisk. tydligen gick tentorna väldigt bra också. alltid skoj. har trivts hur bra som helst. och jag ska tillbaka. längtar!

Sommaren kommer spenderas hos mamma & pappa i det lilla timmerhuset vid vattnet. underbart. åka båt. grilla. sola. bada. träffa släkt & vänner. massa god mat & massa kärlek. just nu mest massa regn. trist. men efter regn kommer solsken. jag längtar till efter...

Ja jag ska ju förstås jobba också. det är därför jag är hemma egentligen. ska tillbringa sex veckor på advokatfirman. precis som förra sommaren. ser fram emot det. hoppas det blir en del att göra.


Började sommaren med lite små resor. (som ni kan läsa om i tidigare inlägg). sista veckan i Oslo var full av arbete. sista helgen full av fest. helt galet. roligt. tjejsnack med silje på fredagen. drack lite cider & öl. var duktiga flickor och gick hem tidigt för att sova. både skulle jobba på lördagen. nästa kväll spenderades med lars & joakim. sushi. champagne. rosévin. ost & kex. mumsigt! blev en mellandrink på Hammertson vid Solli & sen till Cosmo. förstås. där blev det strawberry daiqauri. Sjukt goda. sen blev det ännu mer champagne. en galen promenad hem. full av skratt & konstiga människor. lyckad kväll!

på söndagen var det äntligen sol. men vi var lite trötta så gick ut & åt en god lunch. sen tog vi det lugnt. jag var tvungen att orka med personalmiddag + utgång på kvällen. galet trevligt. blev middag på Fridays av alla ställen men det var nog tur att de inte valde någon finare restaurang. Mumsig mat, rosévin & goda drinkar. kvällen fortsatte på Nichol & Son. efter drinkar & dans där intog vi Åpenbar. några av oss smet iväg till Cosmo för att hälsa på stans läckraste bartendrar. en alldeles underbar sista helg med andra ord.

I måndags tog vi bussen till Gbg. morfar hämtade oss snällt vid bussen & vi fick underbart god hönökaka till kvällsfika. hela tisdagen spenderades i bilen med regnet smattrandes mot rutorna. vi for runt på hönö, öckerö & fotö. vackert. trots spöregn. på kvällen sprack det upp & jag fick mig ett skönt dopp i det salta vattnet ute vid Särö Västerskog. sen åt vi kräftor & rödspätta till middag.

På onsdagen flyttade vi från morfar till Park Avenue Hotell. fantastiskt rum. tionde våningen med underbar utsikt. himmelsk säng. badkar. mjuka handdukar. mättande mumsig frukostbuffé. helt enkelt bäst på länge.

dagarna spenderades på stan. fika med P, F & L. middag hos Jockes far. middag på Libanesisk restaurang. shopping. lunch på italiensk mysig mumsig restaurang. fördrink med J. semester. lyckliga dagar.


Storhandlade med mamma igår. verkligen storhandlade. blir så mycket mer när vi lägger saker i vagnen båda två. men vad gott vi ska äta. älskar att handla i sverige. åk till norge & handla så förstår ni varför.

Åt mumsig, oerhört mättande middag på Church Street med K & J igårkväll. lite rödvin. mycket babbel. oerhört trevligt. skönt att vara hemma. ibland. en stund.


Nu måste jag rensa mina garderober & packa upp allting. ska ju leva & bo här nu. ett tag iaf. Over and out.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej min SKÖNA =)
vilken fin bild du lagt upp..
Den sista veckan har varit magisk på många sätt. TACK!

PUSS

Anonym sa...

ååå va fina bilder!!! puss my love. hörs snart igen ;)