onsdag 25 juli 2007

kantareller, regn & höstkatalog...mitt i juli!!

Veckorna rullar på. snart har jag gjort halva tiden på byrån. redan. tiden går fort. förra helgen spenderade jag i sthlm. hann med gröna lund direkt på fredagen när jag kom fram. med allt vad det innebär. femkamp. berg-och dalbana. popcorn. chokladhjul. våffla med grädde & sylt. flygande mattan. & några värmande cider.

lördagen inleddes med en liten tur på stan. min lunchdate försov sig. blev mumsig sallad ensam på kajen vid stadshuset istället. i strålande sol. äntligen. sen snabb glassdate med en go gammal granne. tråkig kö. men bästa läget.
åkte på båttur till drottningholm. satt på ett nästan tomt soldäck och lästa Camilla Läckbergs senaste bok på vägen ut. fick trängas med 30 italiernare på vägen tillbaka. inte lika rogivande.

på kvällen gick jag och H till Storstad. en vän till mig jobbar där. alltid lika trevligt. det märktes dock att halva sthlm befann sig i Visby. det var så lugnt. vi drog oss hemåt rätt tidigt. hade önskat få krama om min f.d sambo från Uppsala & hälsa på flickan som stulit hans hjärta. men jag hoppas det blir av i augusti istället.

i söndags hann vi mysa lite i solen & jag hann krama om en annan gammal vän. sen gick tåget hem. hos m&p var det strålande sol. la mig på bryggan för att läsa. somnade gott mitt i Tyskungen. väckte mig själv genom att ta ett uppfriskande bad efter en stunds slummer.

sen var det måndag igen. har hunnit jobba tre dagar. två av tre har regnat bort. plockat massa liter kantareller. fått H&M höstkatalog. (en hel del fint men gillade nog LaRedoute bättre). och blivit förkyld. det låter inte direkt som om det är 25 juli...

nu ska jag steka färdigt alla små gula goda kantareller & sen frysa in alltihopa så jag kan bjuda på gott nästa vecka. Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh va gott med Kantareller vännen =) Jag får ut och plocka när jag kommer hem!!
Ha de toppen vännen! Kramis kram Karin