söndag 13 maj 2007

Sommarlov...

Nu är tentorna äntligen över! det var tungt att ha 6h tenta två dagar i rad. var väldigt trött i huvudet i fredags. det är jag idag med men det beror på något annat än tentorna tror jag visst...
Började fira in sommarlovet lite lugnt i fredags me öl & goda vänner på studentpuben. Första sommarlovsdagen blev en heldag på stan med god lunch (och gratis!!) och lite shopping. Igår kväll bjöd vi på stor fest!! det var runt 15 stycken härliga människor som samlades med glatt humör, vin, öl, Captain Morgan & champagne! galet roligt! eurovision finalen stod på i bakgrunden men den var ju inge vidare så vi bytte snabbt till bättre musik...Cara Mia och Dunka mig gul & blå. helt plötsligt var klockan 00.30. vi hann förbi andy för lite färdkost (vilket förmodligen ingen av oss behövde) sen vidare till cosmo. där vi gjorde vacker entré runt 01.30. loungen var ombyggd & riktigt läcker! whiteroom bjöd som vanligt på schnygga människor & massa champagne. men jag höll mig till vatten och dansade som en tok med susanne. trevlig norsk jente. imorse vaknade vi av en arg granne som trodde någon från våran fest hade sprutat skum från en brandsläckare i trappuppgången. det var alldeles vitt överallt. så onödigt. men det var inte där när vi kom hem vid 04 så det måste ha hänt efteråt. men trist att det hade hänt.
idag har jag inte gjort nånting. ätit pizza och mumsig glass. ikväll blir det köttbullar och stuvade makaroner sen tidigt i säng. börjar jobba på ett café imorrn...07.30...gäsp...
Saknar er där hemma. men snart är maj och juni slut så då kommer jag hem. Ciao!

Inga kommentarer: