tisdag 22 maj 2007

Long time no writing...

Champagne!!


Jag lever. å jag är kvar i oslo. fick sommarlovsledigt två dagar fyllda med fest & skoj. sen har jag jobbat i 8 dagar. dubbelt en dag. så nu är jag rätt sliten. sov till halv tolv ida. äkta sommarlovsmorgon. gått en lång power. bara myst för mig själv. kom hem till min svenska mobil & upptäckte att åtminstone några där hemma saknar mig. och uppdatering på min blogg. Bamse har varit duktigare på slutet. men jag har inte hunnit. eller inte tagit mig tid kanske. eftersom jag har jobbat så har det inte hänt så mycket.



Norrmännens viktigaste dag var dock i torsdags - suttonde may! jag jobbar på restaurangen då. herregud vad folk! kaos! men det gick bra tillslut. norrmän i folkdräkter överallt. jättefina var dom! massa olika tåg, marscher, band som spelade m.m. jag fick sluta vid 17 för min snälla chef så jag hann på den härliga grillfesten. inhyrd grillmästare som grillade mumsigt kött & kyckling. han hade dessutom gjort mumsig potatis, couscoussallad å några goda såser. champagnen flödade hela kvällen & natten. var minst 100 pers ute i trädgården å solen sken. underbart! nog den bästa grillfesten ever. natten avslutades med utgång på golden room & neon på majorstua. där dracks det ännu mer champagne. Me like!

resten av helgen blev lugn. jobbade varenda dag som sagt och jag var rätt sliten efter fest & massa jobb. åt middag & sov hemma hos min tokfia i fredags. mysigt! fast jag somnade rätt fort för jag var så tröttis...först på soffan och sen direkt när vi lagt oss i sängen...underbar säng...



London hägrar & likaså midsommar...planeringen är i full gång! London kommer bli underbart! efter midsommar är det bara 2 veckor sen landar jag hemma i Skutskär. ska bli underbart att grilla & äta middag på altanen, åka massa båt, grilla korv på Kläcken, festa loss med min Kim, åka till Stina & Limean i Sthlm och självklart arbeta på byrån. Längtar faktiskt hem lite! men bara för en stund...sen tebax till oslo & alla mina planer här. tihi!


maila gärna & berätta hur ni har det! jag är minst lika nyfiken som ni är.



Å Eva...mitt mål är att inta ön med Eling den 6:e! vore underbart. ditt dåliga samvete får du göra nånting åt i höst. saknar dig puman. saknar alla mina andra pumor också.



Over and out.

1 kommentar:

Anonym sa...

låter bra babe... i höst blir det norge...promise. då är ju karin tillbaka också.
gotland väntar på er!!!
eves